ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ ΣΤΟΝ ΚΑΡΟΛΟ ΠΑΠΟΥΛΙΑ

20130116112541961του Θωμά Σίδερη

Οι λιμενεργάτες του ΟΛΠ κατηγορούν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ότι θριαμβολογεί για την κινεζική COSCO όταν οι επενδύσεις έγιναν με χρήματα του ελληνικού λαού, ενώ την ίδια ώρα χάνονταν εκατοντάδες θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με την επιστολή την οποία υπογράφουν το σύνολο των Ενώσεων υπαλλήλων και εργατών του ΟΛΠ αλλά και η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας ο Κάρολος Παπούλιας επισκέφθηκε επιλεκτικά τις εγκαταστάσεις της κCOSCO  στον λιμένα του Πειραιά, αγνοώντας επιδεικτικά τις δημόσιες επενδύσεις που έγιναν στο λιμάνι τα προηγούμενα χρόνια με χρήματα από το δημόσιο κορβανά αλλά και τις θέσεις εργασίας που χάθηκαν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η προβλήτα Νο2 που η σημερινή αξία της ανέρχεται στα 300 εκατομμύρια ευρώ, την οποία κατασκεύασε ο δημόσιος ΟΛΠ αλλά ο Κάρολος Παπούλιας απέδωσε τα εύσημα στην COSCO.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας με τη στάση του απαξίωσε απροκάλυπτα τον ΟΛΠ αφού παρέλειψε να επισκεφτεί την προβλήτα Νο 1, αξίας 190 εκατομμυρίων ευρώ, την οποία διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, και η οποία κατασκευάστηκε το 2010 με κεφάλαια του Οργανισμού.  Η επένδυση αυτή προέκυψε ως ανάγκη, εξαιτίας της παραχώρησης της μεγάλης προβλήτας ΙΙ στην COSCO. Μία από τις συνέπειες αυτής της παραχώρησης ήταν η απώλεια 450 θέσεων εργασίας στον ΟΛΠ.

Οι λιμενεργάτες επισημαίνουν ότι η έλευση του τραίνου στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων έγινε το 2006, μετά από συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και ΟΣΕ, πριν από την παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ.  Η επένδυση και σε αυτή την περίπτωση έγινε με χρήματα του ελληνικού λαού και κονδύλια από την ΕΕ.  Αυτό αποσιωπάται και επικοινωνιακά επιχειρείται να πιστωθεί ως επένδυση της COSCO.

Ο Κάρολος Παπούλιας μίλησε για απασχόληση χιλίων εργαζομένων στον προβλήτα ΙΙ της COSCO, κάτι όμως που είναι εντελώς αναληθές. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Επιθεώρησης Εργασίας στη συγκεκριμένη προβλήτα απασχολούνται μόνο 260 εργαζόμενοι χωρίς συλλογικές συμβάσεις εργασίας και χωρίς να μπορούν να ασκήσουν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του συνδικαλισμού. Το γεγονός αυτό μάλιστα έχει αποτελέσει αντικείμενο επανειλημμένων καταγγελιών του Ευρωπαϊκού Τμήματος του Διεθνούς Δικτύου Εργαζομένων στα Λιμάνια / International Dockworkers Council (IDC).

31.jpg

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s